צלקות

צלקת (חתך) בפנים

צלקת חתך בפנים
צלקת חתך בפנים

חתך בפנים צלקת

גם אם יש תפרים בחתך זה לא מה שקובע, העיקר הוא עומקה של צלקת בפנים.

גבר צעיר בשנות ה20 לחייו הותקף באחת הלילות בתל-אביב באמצעות סכין יפני, נחבל ונחתך בפנים בעת קטטטה, שברו לו גם 2 שיניים קידמיות וקיבל טיפול רפואי שכלל אישפוז של 40 יום בתל השומר עד שהתאושש. 18 תפרים יפים עשה המומחה כדי להצמיד את שולי החתך באופן מקצועי. עדיין רואים צלקת שטחית בפנים בין אם שיער הזקן מגולח ובין אם הוא ארוך. גוון עור הצלקת בדרך כלל שונה ממקום שלא נפגע והוא יותר בהיר. במלאכה רבה ע"י מומחה ומנתח חירורג התפרים הללו עם כל זה שעשה המומחה עבודה טובה מאוד נראים ומורגשים ודומים מאוד באופיין לצלקת רגילות. כך שלהקיש על גודל הנזק או החתך והפצע בלתי ניתן. העומק של החתך הצלקתי הוא פקטור די חשוב למראה שלו במיוחד בפנים.

ישנם מנתחים פלסטיים בכירים ברשתות ומרפאות גם פרטיות והם מפרטים את כל סוגי הנזקים האפשריים בנושא צלקתבכלל וכן צלקת בפנים בפרט, ומתארים כל אחד את התליכים של הטיפול בצלקות, שיקום ריפוי והחלמת הצלקות.

סוגי הפגיעות של צלקות בפנים והחתכים מתחלקים לשתיים: חתך פונקציונלי וסימן אי אסתטי בפנים. אם החתך או הצלקת הם שטחיים בעור הבעיה היא אסתטית בלבד וניתן להעלים אותה בצורה מופתית. אבל אם החתך חדר עמוק מתחת לעור ופגע במבנים הפנימיים של רקמות העור והבשר, הסיכוי להעלים את החתך או לגרום לכך שהצלקות יעלמו הם אפסיים.

יש מצב של חתך או צלקת בפנים שהוא החמור ביותר והוא כולל פגיעה בעצבים, בשרירים.  חתוך גס ועמוק בלחי עלול לשתק תנועתיות בפנים או לגרום למשל לעיוות. ריפוי של חתך לפני שהופך לצלקת תלוי קודם כל בשאלת הנזק לרקמות. אם שכבה מהעור נתלשה מהגוף אז ברוב המקרים נדרשת השתלת עור או שחזור כללי כלומר הוצאה והזזה של חתיכת עור ממקום אחר בגוף אל האזור הפגוע בפנים (במקרים כאלה ניתן לראות בבירור את החבור וההלחמה של תלאי העור).

ישנם המון מקרים למזלם של בעלי הצלקות והחתכים שהחתך הוא עדין ולא גרם לאובדן של רקמה ולא מצריך תפרים או ניתוח לחיבור רקמות, במקרים אלו ניתן לאפר את הצלקת דרך איפור קבוע מלאכותי שיוצר טשטוש מוחלט לצלקות.

במקרים של תפרים בדרך כלל המנתחים נוהגים לתפור את החתך בהקפדה רבה על גובהם של השוליים וכך צד אחד יתאים לצד השני ויתחבר איתו יפה. את התפרים או הסיכות נהוג להסיר לאחר שבוע עד 10 ימים.

במקרה למעלה בתמנה, למטופל יש מזל מאוד גדול משני הבטים: 1. אמנם החתך השאיר צלקת ארוכה ומאונכת בפנים אך סימטרית ושטחית. וזה המזל הראשון משום שהפס המאונך של הצלקת בפנים, מתחיל ויורד באותו כיוון עם צמיחת שיער הזקן מעל האוזן מהפאה דרך הלחי ועד ללסת התחתונה קצה סנטר. במקרה אחר למשל הצלקת היא מאוזנת כלומן חתוכה מאמצע אוזן וממשיכה בלחי ונגמרת בקצה הפה בחיבור השפתיים. 2. החתך לא עמוק, ולא נגרמו הזקים חמורים ומשמעותיים בעצבים ובהבעות פנים.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button