לפני ואחרי,  צלקות,  קרחת

חורים וקרחות בשיער על הקרקפת

חורים קרחות בשיער בזקן ובקרקפת ראש
צלקת בראש
צלקת בראש

מנגנון התקרחויות

התקרחות היא השם הרשמי להתקרחות מצב כזה של חורים בשיער אלופציה וקרחת. אם זה תלוי בהורמונים הגבריים, זה נקרא – התקרחות אנדרוגנטית. חורים יכולים להתפתח על כל סוג שיער ואצל כל גבר. במקרה והשיער מתדלדל במצח בזקן ובמקדשים, כמו גם בכתר קרקפת, ומוחלף בשיער דק וחסר צבע (Velus) ופלומטי,  . בנשים, בשונה, השיער שנושר על הסוג הנשי מורגש תמיד ראשית במבט הראשון במחיצה המרכזית העליונה בקודקוד באופן רשמי ובולט, המקדשים המפרצים וצפיפות העורף אינה משתנה. נשירת שיער אצל נשים לא תידון בפוסט זה.

טסטוסטרון הוא הורמון סטרואידים לגבר. האנזים אלפא-רדוקטאז ממיר אותו לדיהידרוטסטוסטרון (DHT). אם זה עור הידיים או החזה, אצל גברים מסוימים DHT גורם לצמיחת שיער שם, ואם זה בראש – אז אובדן הדרגתי של תבניות מוזכרות בהמון: החל מהמצח והרקות שמתדללים והולכים לאחור בקצב ועד לחלק האחורי של הראש שנשאר אחרי ההתקרחות עם חיוך של ירח. ל- DHT זיקה גדולה יותר לקולטן האנדרוגן מאשר לטסטוסטרון, ולכן הורמון זה פעיל יותר.

תופעת התקרחות אצל גברים הינה בעיה ידועה ומוכרת אשר במשך שנים רבות נחשב כגזרה משמים אשר לא ניתן היה למצוא לה פתרון הולם ואיכותי. השיטות המקובלות לטיפול בבעיית ההתקרחות היו שימוש בפאה, או השתלת שיער. שתי השיטות סובלות מחסרונות רבים, אשר הרתיעו גברים רבים מלפנות לדרכים אלו ואילצו אותם להתמודד עם המראה החדש ונטול השיער.

בשנים האחרונות חלה התקדמות עצומה בכל הקשור לתופעה של התקרחות גברית וכיום ישנם מספר שיטות מתקדמות ויעילות לטיפול בבעיה, כאשר פיגמנטציה רפואית נחשבת למתקדמת והמודרנית ביותר מבין השיטות השונות.

מהי מיקרו-פיגמנטציה רפואית?

במרכז המתמחה בשיטת הפיגמנטציה הרפואית מסבירים: פיגמנטציה-רפואית היא למעשה סוג של איפור קבוע המתבצע באזורי שיער דלילים בראשו של הגבר והיא שיטה המתאימה לגברים בעלי שיער קצר. בשיטה זו מוחדר פיגמנט אורגני מיוחד לשכבה התת-עורית בקרקפת אשר, בשילוב עם שיער הראש הטבעי, יוצר מראה של שיער מלא – לכן נקראת השיטה הדמיית שיערמיקרופיגמנטציה.

כיצד מבצעים פיגמנטציה רפואית?

החדרת הפיגמנטים מתבצעת על ידי מכשיר מיוחד בעל מחטים עדינות אשר מחדירות את פיגמנט הצבע לשכבת האפידרמיס התחתונה של עור הקרקפת. שכבה זו נחשבת לשכבה יציבה ועל כן הפיגמנטים נשארים זמן רב על הראש, מצד שני זו אינה שכבה עמוקה, כמו בקעקועים, כך שלא מדובר בתהליך שאין ממנו חזרה ובעיקר מאפשר לחדש ולבצע תוספות באזורים נוספים, במידת הצורך.

הטיפול אינו כרוך בכאב ולפני תחילת התהליך מורחים חומר מאלחש אשר מטשטש את תחושה במקום. על הטיפול יש לחזור מספר פעמים, בהתאם לגודל האזור המקריח, אך על פי רוב, מדובר בסדרה של לא יותר מארבעה טיפולים שבסופה מתקבל מראה של שיער מלא במשך מספר שנים רב.

שיטת הפיגמנטציה הרפואית הוכיחה את עצמה כבטוחה ויעילה והינה בין השיטות היחידות שקיבלו את אישור משרד הבריאות האמריקאי (ה-FDA) שנחשב למחמיר ביותר.

יתרונות של פיגמנטציה רפואית

היתרונות של שיטת הפיגמנטציה הרפואית הן רבים ביותר –

  • ראשית המראה המתקבל הוא מראה מושלם ולא ניתן להבחין בין השיער האמיתי לפיגמנט הצבע לא במראה ולא במגע. שנית, החומרים בהם נעשה שימוש הם אורגניים לחלוטין ומתבססים על מינרלים טבעיים בלבד.
  • הטיפול לא משאיר שום סימנים, או צלקות, ולמעשה הוא מומלץ כשיטה יעילה לטשטוש צלקות על הראש. הטיפול הוא, כאמור, מהיר וללא כאב ויש לחזור עליו פעם בארבע שנים לערך.
  • במקרים של החמרה בנשירה ניתן לבצע השלמה של התהליך בקלות ובהתאמה מלאה למקום המקריח. לבסוף, טיפול על ידי פיגמנטציה רפואית אינו מונע, או מגביל, שום סוג של פעילות שהיא, לאחר הטיפול ניתן לבצע כל העולה על ראשכם – תרתי משמע – ללא כל חשש (כולל חפיפות, כניסה למים, פעילות ספורט ועוד).

המחיר של הדמיית זקיקי שיער לגברים עבור גברים רבים, מחירו של כל טיפול למילוי השיער מהווה פרמטר שאין להתפשר עליהם בכל פעם שבוחנים את האפשרויות השונות לטובת מילוי השיער ובצדק. עם זאת,

חשוב לזכור כי מחירה של כל הדמיית זקיקי שיער נקבע בהתאם למאפיינים סובייקטיביים של המטופל דוגמת סוג השיער הקיים וצבעו או מצב ההקרחה. עם זאת, חשוב לדעת מראש שבתחום של הדמיית זקיקי שיער לגברים ישנם כיום לא מעט חיקויים וחיקויים אלה ניתנים במחירים זולים בהרבה, אך גם מובילים לתוצאות הרבה פחות טובות. על כן, חשוב לוודא שנקבל טיפול מקורי ואיכותי עוד לפני שנבחן את המחירים.

מיקרופיגמנטציה בצלקות שיער

הסתרת צלקות 

לפני ואחרי

Call Now Button